The Afrikaans Church in 2025

Please remember that copyright exist on this material.
Click on the link and then choose to Open online or Save to read later.

Your comments on this subject will be appreciated.

44 thoughts on “The Afrikaans Church in 2025

  1. I think some of the issues apply to the church in general and not only the Afrikaans church.

  2. Baie interresante feite en is tog sienbaar in die huidige kerk situasie. Al hoe meer “afrikaners” gaan engelese kerke toe as gevolg van meer toegelate aanbiddings.

  3. Dit behoort eintlik onder alle kerkleiers se aandag te kom. Alhoewel jy fokus op die AGS kerk, kan die hele storie net so herhaal word vir die NGK, met nog erger implikasies dink ek.

  4. Dit wil voorkom of die institisionele kerk sal bly voort bestaan selfs al word dit ʼn randverskynsel. Ortodoksie sterf nie so maklik uit nie. Maar of die huidige model en struktuur van die tradisionele kerk die aanslag gaan oorleef, daaroor het ek my bedenkinge. Die grootste probleem met die institisionele kerk in sy huidige vorm is relasioneel van aard. Dit het veral betrekking op die Afrikaanse kerk, want die Afrikaner op voetsool vlak, beleef op ʼn manier ʼn soort van ballingskap.

  5. You say: “Addressing the “needs” in the community should never be the object for being church as this can open the door for humanism.” I am not sure this is true – is it not that our fear for the humanism trap, keeps us from loving like God loves us? The purpose of the church is to spread the Gospel – the gospel is not captivated in the sinner’s prayer but in the fact that God loves me more than anyone on the face of this earth ever will, IRRESPECTIVE of what I do or don’t do.

  6. My mening oor die afrikaanse kerke leeg loop:
    1. Kan wees dat die mense engelse kerke besoek.
    2. Hulle het seer gekry in die kerk .
    3. Die kerke sal soos die skool ook verengels of hulle sal n organisasie stig waar hulle bymekaar kom.

  7. Danie,
    I have shared your paper with Matthew (my son) as I feel it is very relevant.
    I am a bit concerned on your statistics, and hope you have them well documented from reliable sources. Nothing destroys a great witness faster than “Christian Alarmism” where facts get stretched.
    Peter Leon (USA)

  8. I believe that the church is driven by personalities, the stronger the personality and the better his skills for ministering to, assimilating and accommodating people, the bigger his/her church is – all the bigger AFM churches has charismatic personalities as leaders
    Anonymous

  9. Ek dink dit is ‘n relevante artikel en stem saam. Dit sal interresant wees om te sien hoe ons eie kerk “rise to the occasion” in die volgende 15 jaar, hoewel ek persoonlik nie dink hy gaan baie suksesvol wees nie, net individue, tien teen een dieselfde individue as die wat tot nou toe “flexible” was, sal die nodige aanpassing maak en dan ook die vrug daarvan pluk deur “suksesvol” te bly wees.

  10. Danie so true, I have been asking myself these same questions, I have been worship leader in a number of Afrikaans churches and found that change is not comfortably accepted in most churches, bound to politics etc. I am now retired but still find time to search the heart of God, I personally think that the modern day churches have lost their passion for the heart of God thus people see through the politics played. Get back to the Heart of God and maybe this can still be saved. God help us if we loose this insite.

  11. This is a very interesting research paper! I am impressed that the needs that could be filled by the church seem to be increasing (poverty, victims of crime, etc) yet the people with a true heart for God will be inadequately organized to try to need these people’s needs. The other question that strikes me that this paper does not address is the influences of other competitive religions, specifically Islam. Islam tends to thrive in poverty conditions. I would guess that it is growing in SA, and may introduce a significant dynamic in the life of the believer.

    1. I believe that poverty is the responsibility of the church but we have abdicated it to the government and welfare organisations. In our ministry we find that more businesses and other organisations are willing to work with us than churches. It could be that churches dont’t understand our ministry (To reach out without any limits to whoever needs help) – or, could it be that they are building their own little kingdom and there is no room to work together? What about God’s promise that “No longer will the poor be nameless”?

  12. I subscribe to the concept of the corporate body of believers (the church) with the common element amongst them being faith, not culture or language. The object is for the culture to be transformed into the image of God, not for the word of God to be culturally filtered to suit.
    Barend du Plessis

  13. Hallo Danie,
    Ek het jou werkstuk baie stimulerend gevind. Ek dink jy het grotendeels akkurate waarnemings en verantwoordelike afleidings gemaak. Jy is realisties en jou liefde vir die Here en Sy kerk gee hoop en moed vir die toekoms.

  14. Hallo Danie
    Ek het jou goed gelees oor die kerk. Dit is baie insiggewend. Ek spook maar met dieselfde kwessies. Het gestudeer vir ‘n predikant en al die jare gemeentes geplant. Ek stuur vir jou iets aan om te lees as jy tyd sou kry. Sal graag weer van jou wou hoor.
    Dankie
    Arno Claassen

  15. Danie

    Ek het die interessante inhoud vinnig gescan en geniet beide die gevolgtrekking en jou ligte, informele, eerste-persoon skryfstyl. Ek glo lg. was doelbewus.

  16. Danie,
    Ek hou van die manier hou jy die verlede met die nabye toekoms (2025) trou. Dis baie relevant. Jou waarnemings is 100% korrek. Ek het 15 jaar gelede begin met die kultuur “challenge” in my bedieining en dis nie maklik nie. Ek besef dis die eningste weg.
    Hennie M

  17. Ek stem saam dat die huidige “gebou kerk” teen ‘n magtige spoed krimp. Baie beleef die “gebou kerk” as dood en almal is maar net ‘n nommer wat die instansie in stand hou. Alhoewel ek “gebou kerk” toe gaan is my geloofs vriende buite die “gebou kerk” in huise en by die werkplek. Hier sien mens dat almal buite die gebou kerk die groter roeping van Christus wil uitleef.
    Lourens Botha

  18. “I know of many people who truly loves Jesus Christ, but do not find a church where there needs are being met, does this mean a person is not a Christian, or does not love God or might be on the edge of a wrong path? Not cold not hot? I know and strongly feel that the Christian network is a necessity to establish community and fellowship and encourage one another and to support, where answers can and should be found as we are competing in a world where Jesus Christ is forgotten and taken out of everything. Are we responsible with all our “not attending church” reasons for breaking up the church? Or is the Church to blame as to reasons why people choose not to attend? Will tradition kill the church at the end? Can we put Jesus Christ back into the church where Christian Community will survive and conquer? Where people will be saved? I know not going to church does not make me love God less, but most people met and got to be saved in a church, where will people meet Jesus now”

  19. Thank you, Danie, for this most insightful article. I trust that it will impact many. While it is directed specifically at the AFM Church, the trends and observations are certainly applicable to much of the Christian community throughout the world. We must continue to be a relevant force in the earth. We will by His Grace. He declared that He would build His Church and that the gates of hell would not prevail against it. May our Lord Jesus Christ continue to raise His witnesses throughout this earth, and may all the earth hear His Good News and see it in a people. O, that all would know His Love and Mercy. Thy Kingdom Come! Bless you, Danie, and continue to be His blessing in the earth.

  20. Very interesting, yet intimidating. What am I suppose to tell my kids ? You must go to ” Church on Sunday because soon there is not going to be a church ? ” If that is the case, lets stop doing it right now and have some family time.

    Yet I have to admit that there is a definite corporate anointing when the ” church ” gets together ” When 2 or 3 get together in My Name I will be in their midst ” You do not have to be a pastor to be anointed, yet I do believe that God has a specific calling for certain people to be in His service. My only comment at this point would be that it seems that those who wish to render their service and commitment to God and or experience His calling will have to do so on their own cost, like the olden days. Work during the day and spread the gospel in your own time. It is a very complex situation. Another side to the coin – Was church ever supposed to be in a building ? Wasn’t it meant – Wherever we go – ( Home, office, workshop rugby-field )

    I have personally bought enough sound systems, air-cons and soft chairs in my lifetime for buildings used twice on a Sunday. There are current organizations and instances like Judea and AFMIN that can bring life and hope to a lost community for the price of a air-con. The modern day pastor is too tied up in keeping people happy, saying the right things and keeping the businessmen in their churches comfortable in order to make the books tick over and stay out of the red that the true calling is long gone.

    I personally don’t think that it ever was God’s calling or vision to have a big modern church with huge debt and overheads. The fact that people donates money doesn’t mean the God is at work or even present. I have experienced the art of motivation, soul force and guilt or the combination of the mentioned put on people, in order to meet a deadline or outstanding bill, which sometimes has very little to do with God and or His kingdom or agenda.

    Bottom line – From ancient times if ever a service became inefficient and or irrelevant God Himself removed it from office or operation and started something new and fresh. Personally I think that the days of the AFM / AGS is running out in its current format but I don’t have all the answers. Yet I also know the Jesus said in so many words ” The Powers of darkness will NEVER overcome My Church ” Unfortunately He did not necessary meant the AFM or any other institutional organization for that matter.

    Lets pray and get a clearer vision for the future, ask the Holy Spirit to steer and direct us with wisdom and insight into the future in order to assure that there is a movement of and from God in which our children can find strength and continue walking in His Ways and leaving a generational blessing for those who must follow them.

  21. Danie, dit gaan moeilik wees om hierop te reageer sonder om wenkbroue te laat lig en party te laat vuur spoeg. Hier “challenge” ek egter net myself.

    Ek wil net so paar punte aanraak:

    1. Afrikaner families het nie meer 5 kinders nie, maar 2. As dit die geval is, dink ek dat die Afrikaner die Genesis-opdrag verstaan: “vermeerder en vul die aarde”. Die aarde is reeds gevul! Indien alle hulpbronne vandag gelyk verdeel word tussen almal op aarde, het ons net 6 dae van die week kos om te eet. Dus is die opdrag uitgevoer. Ons kan nie kerkgroei op bevolkingsgroei basseer nie. As bv 35% van die Afrikaners in 1985 kerkgangers was en dis vandag nog steeds 35%, dan het die kerk in sy taak (opdrag?) gefaal.

    2. Die titel van die dokument dui op die Afrikaanse kerk in 2025. Moet die nie-wit Afrikaanse spreker (ook Afrikaner?) dan uitgesluit word? Word dit dan nie juis die uitdaging van die kerk nie? As ons dan na Afrikaanssprekendes kyk, word die voedingsbron tot en met 2025 2,400,00 mense, en nie 300,000 nie!

    3. Jy praat in punt 1.4.2 daarvan dat ‘n groot groep gelowiges buite die kerk ‘n “broeiaarde vir valse doktrienes” kan wees. Met al die teologie wat deur die eeue ontstaan het en ook agv politiek ontwikkel het en in die moderne Bybels invertaal is, moet ek myself afvra of die kerk nie die grootste (gevaarlikste?) broeiaarde vir valse doktrienes is nie en dit dan van gerespekteerde platforms as die absolute waarheid verkondig nie?

    Nou moet ek aan myself begin vrae vra: Begin die kerk nou bedreig voel? As die kerk bedreig voel, dui dit op onsekerhede wat die kerk beleef? Waaroor is die kerk onseker? Dalk hulle boodskap? Is dit nou moeiliker om die boodskap van veroordeling wat in genade verpak word, nog steeds aan ‘n al hoe meer ingeligte gehoor wat bereid is om selfs die boodskap van die kerk te bevraagteken, oor te dra? Begin die kerk met die sweep in die hand nou sy greep (op die sweep) verloor? (Die kerk in die algemeen – niemand spesifiek). Is die boodskap nog relevant? Wat is die werklike boodskap wat Jesus gebring het? Kan ons dit nog herken in die Woord? Is die kerk se boodskap in lyn met wat Jesus verkondig het?

    Wat sê ek? Ek dink die rede vir al kleiner wordende Afrikaanse gemeentes lê dalk baie dieper as in ‘n verskuiwing in bevolkingsgetalle. Ek het nie statistiek tot my beskikking nie, maar ek is oortuig daarvan dat die verskuiwing in bevolkingsgetalle nie ooreenkom met die verandering in lidmaatgetalle nie. Dalk moet daar aan hierdie redes ook aandag gegee word, want anders gaan die Afrikaanse kerk ‘n reuse “opportunity” gedurende die volgende 15 jaar mis om sy boodskap baie dieper te ondersoek en ook om die geprojekteerde 2,4miljoen voedingsbron te bereik.

    Wees geseën, want jy is geseën…

  22. Jy’s reg, die kerk “doen dit nie meer vir my nie” Ek is egter baie lief vir die Here en dien Hom voluit elke dag.

  23. Good morning

    Had a few minutes so I thought I would drop a line about your question about the church. If we don’t continue in the gospel of Jesus and depend on His holy Spirit we will be truly out of touch with God’s Church. We need a Spiritual awaking through Prayer. The Church needs to be back on her knees with vision from God. Voice of forgiveness and His mercy to forgive every sin of the past. Then walk in that forgiveness as a new born baby brand new free from all SIN being wash by the word of God and now walking out the Word. No longer in the past life of sin God didn’t make this difficult but very easy to understand.

    Love in Christ

    Danny & Gail
    MI-USA

  24. This is a very well written essay but I feel there are two missing elements. Firstly, it it is defining what the “apostolic” really is. It is clear from what you point out about Acts 2 that the NT church was built, among other things, around and on (Eph 2:20) apostolic doctrine. I believe that this is key in order for the church to be effective in a changing world. It is more than a definable set of doctrines. Apostolic leaders are leaders that can take the eternal Kingdom truths of God and contextualize them in order for the church to become effectively “sent out”. I therefore believe that together with effective fellowship and closer relationship, people will always gather around leaders who can articulate a clear and coherent vision for the church in order to be a movement that is changing the world. Apostolles have been given to the church as gifts who are very much concerned about the relevance of the church and the mission of the church but do not merely speak methods. Instead, they rather focus on principles that are foundational so that the church can be built on them. These church groupings, that you therefore describe in the last conclusion, whether multi-cultural or house-based will always be moulded and, in a sense, led by apostolic individuals. The second element is the Prophetic (Eph. 2:20), which simply means the church becoming prophetic in its living and speaking in the world. Thus prophetic individuals will increasingly become relevant to the “success” of the church. Those who have a clear sound of “back to God” and “ethical living” in an increasingly corrupt world, will always be needed in order for the church to be relevantly pointing to the “True North”. I also believe this isn’t something that WILL happen but I believe it is ALREADY happening.

  25. Ek het jou werkstuk baie geniet ! Party ouens het nou maar die talent/behoefte om akademies te dink en te beplan ! Ek sien jou as een van daardie ouens wat navorsing beoefen en gebruik om te beplan, en inderdaad sê die Woord: “Where there is no vision the people perish.” So die kerk het onder andere iemand van jou soort nodig om gedurig vrae te vrae.
    Weet jy ek is nie bekommerd oor die kerk van God in SA nie, inteendeel, my gevoel is dat ons voor die deur van ‘n herlewing staan ! Dit mag waar wees dat die kerk ‘n renaisanse gaan beleef wat sy administratiewe ordes betref, maar die goeie nuus is:, daar is ‘n hernude belangstelling in die vraag na ‘die doel van die lewe’ en soekende siele kon by die huidige kerk van Christus uit, denominasie buite rekening gelaat. Ek dink aan die nuwe aanbiddingskultuur wat oral ontstaan, ‘Jesus Culture’ ens, en ek dink nie hulle is noodwendig verkeerd nie.
    En ja, die AGS het gegroei ten koste van die susterkerke. Soos jy sê, die manier van aanbidding binne die AGS het aangepas en behalwe sekere Calvinistiese sienings ervaar ek dieselfde gees van aanbidding as wat ek in die Christelike Gereformeerde kerk ervaar het. ( ‘n Afstigting van die NG kerk in Durban 1944) In Gerdener se Katkisasie boek (1950’s) word die kerk saam met die AGS as ‘n sekte beskryf.
    Die vraag wat ek vra is, is die veranderinge wat plaasvind van God of nie ? Was die vervolging van die Christene in Judea in die Handelinge kerk nie die resultaat van God se plan om sy kerk geografies te laat versprei nie ? ‘n Bietjie Calvinisties nê ? Alles wat gebeur is ‘n uitvloeisel van God se wil ?? Die negatiewe word aangewend om die positiewe te bereik ! So ek dink mens moet voorbereid wees vir verandering maar nie bevrees wees nie !
    Wat Afrikaans betref, ek persoonlik is so ‘n bietjie baie sentimenteel oor kultuur, want ek reken ons het iets die moeite werd om te bewaar. Maar vir my was kultuur egter nog nooit so belangrik soos die evangelie van Xtus nie ! Ek is in die eerste plek ‘n Christen, daarna ‘n Afrikaner, daarna ‘n Suid Afrikaner ! Daar is ‘n nuwe geslag wat “Afrikaner” uit sy identiteit gesnoei het, ekself het nie behoefte om “smart “ te wees deur my herkoms te ontken nie. Ek glo…. God sal jou sentimente verskoon solank jy HOM bo alles stel.
    Dit nou gesê: Hoe benader ek die post moderne wêreld met my denkpatroon, en wat sien ek ?
    1. My persoonlike siening is ondergeskik aan die Plan van God vir die moderne Kerk. Ek is volgeling, nie toekoms-bepaler nie. So ek glo die kerk moet fyn luister na wat God sê, dan sal ons die regte besluite neem. Eimand het gesê: “ Doen die regte ding skriftuurlik en laat die konsekwensies aan God oor..” Ons is nie verantwoordelik vir die “outcome” nie. Dis God se saak.
    2. Dus: Ek beplan met God as my raadgewer.
    3. Ek sien ‘n fokus verskuiwing van denominasionele na groepering van ‘ware’ gelowiges in die toekoms: ‘n proses wat lankal aan die gang is. In ‘n radio debat sal Dr Izak Burger hom skaar by een NG Akademikus teenoor ‘n ander NG Akademikus, maw die gemene grond is nie meer kerkgrense nie maar behoudenheid van die gesonde leer ! My selgroep waaraan ek behoort bestaan uit gemeentelede van 3 verskillende denominasies. In die verlede sou dit ondenkbaar wees ! So hier is ‘n paradigma- skuif wat ek verneem nou dikwels voorkom.
    4. Terwyl daar Afrikaners is sal daar Afrikaner kerk byeenkomste wees, en ja, alle denominasies beleef kulturele verskeidenheid. Wat ons as Afrikaners slegs onlangs geleer het is verdraagsaamheid teenoor andersheid, wat ‘n positief is. Maar mens vind bv. ‘n Lutherse kerk wat nou nog duitsers bedien. Dit is natuurlik waar dat Afrikaner gemeenskappe verskuif en verklein, ‘n sogenaamde diaspora beleef. Maar kultureel sterf ? Nie sommer nie !
    5. Een van die uitdagings van die Kerk van Christus in SA is, en daarmee die AGS, soos ek dit sien, die bedreiging van die “New Age” denkpatroon. Die AGS was dit sovêr gespaar, maar daar is kerke wat histories gesonde geloofsbeleide het maar van binne deur hul akademici bedreig word. Ek het byvoorbeeld ‘n NG teoloog ( Stellenbosch ! ) in ‘n radio debat oor evolusie hoor sê dat ons nie Genesis letterlik moet opvat nie, omdat kwansuis nie histories betroubaar is nie!
    6. So ek sien nie multi-kulturisme as ‘n bedreiging nie, maar afwykende teologie ( sg. nuwe hervorming ) is wel ‘n bedreiging.
    7. Die “swart” gemeentes het die “wit” gemeentes nodig en vice versa. Ek het van jou kommentaar gehou dat paternalisme deur ‘mentoring’ vervang word. ‘n Wit sendeling uit ons geledere het byvoorbeeld ‘n swart tolk nodig wat ‘n AGS agtergrond het. Swart pastore leen swaar op wit akademici vir opleiding en ek glo dat hier groter interaksie moet kom.
    8. Luther het gesê : God hou self sy kerk in stand. So al is daar bedreigings vir die kerk, sal God dit wat kosbaar is nie laat vernietig nie.
    9. My persepsie is dat die wederkoms naby is (minder as ‘n dekade), dat die kerk se ware dissipels ‘n samehorigheid gaan beleef wat denominasionele grense onbelangrik maak, en daarmee ook etnisiteit.
    10. Die kerk gaan vervolging beleef in die laaste dae volgens die Profesieë, en dit gaan alle ware Christene na ‘n eenheid toe dryf, glo ek, dit wat ons nog nooit regtig interkerklik beleef het nie, maar tog het Christus in Sy Getsemane gebed vir hierdie eenheid gebid wat ek vermoed tot volle wasdom gaan kom. Die kompromie-teologie gaan afgeskei word van die ware gelowiges wat op hulle beurt op die bruidegom wag.

    Ernst van der Merwe 12 Oktober 2010

  26. Danie, ek dink die werkstuk het ten minste ‘n paar mense aan die dink gesit.
    Die probleem is egter dat jou werkstuk die simptome van ‘n dieperliggende probleem blootlê en nie die probleem self nie. En omdat die kerk self juis nie die probleem ken nie, en oortuig is dat hy en net hy reg is, is hy slegs besig om aanpassings te maak – anders verloor hy lidmate — en net om die simptome te behandel.
    My opinie is dat die kerk verval het in ‘n kultuur van prestasie en gevolglike beloning. Dus, as iemand nie presteer nie, word hy nie met aanvaarding beloon nie. Almal WIL aanvaar word.
    Jammer om te sê, maar die grootste rede hiervoor dink ek, is betaalde predikante, dwars deur die institisionele kerk, wat die gevolg het dat ‘n kerk wat nie al die elemente vir prestasie bied nie (programme, rade, departemente, sg. bedieninge ens) ook nie geld het nie, nie groei nie en aldus op die ou end nie die predikant(e) kan betaal nie. Verskoon die volgende aanhaling vanaf die Free Believers Network, maar dit spreek hard tot die kerk vandag: “A woman paid for love is called a prostitute. A man paid for love is called a pastor. Take both their money away and you loose both their love.” Ja ek weet dit is verskriklik en selfs lelik, maar dit laat mens dink hoor.
    Jammerlik is dit meesal al waaroor die institusie gaan. Die mense wat vir hierdie situasie verantwoordelik GEHOU word (nie noodwendig is nie) word dan minder aanvaar en selfs minder lief gehê. Betaal of … Toets dit maar in enige gemeente en jy sal uitvind dat dit is waar.
    Die gevolg daarvan is dan dat ons oorskakel na die volgende / tweede probleem nl. Motivering deur vrees — as jy nie … gaan jy ….
    Hoeveel van ons staan elke oggend op met die BEWUSTHEID dat die Here ons onvoorwaardelik lief het ONGEAG at ons (vir Hom) doen of nie doen nie (teen Hom). Ons sukkel met die goed, want ons is geleer dat ons wanprestasie ons minder bemind maak EN dat daar dus ‘n prys is op die genade van die Here. Die feit is dat ons EERSTENS weer moet uitvind hoe absoluut PASSIEVOL die Here oor ons elkeen is VOOR ons kerk kan word.
    Hier is voorbeelde van die institisionele kerk se gebruik van “VREES” om mense mee te manipileer om te presteer.
    1. As Jesus in Openbaring vir die Efese sê dat hulle, hulle eerste liefde verlaat het, sê ons dat Hy met hulle raas en gaan verwerp.VREES en herstel!
    • Maar ek sien iets anders hier: Eerste liefde wys nie na my liefde vir Hom nie, maar na die wonderlike ervaring van Sy liefde vir my! En, Hy vra ons (die kerk) om terug te kom daarheen – vind uit hoe lief Hy jou het ONGEAG wat jy doen of NIE doen nie!
    2. Nicodemus: Die kerk het my geleer dat hy Jesus kom vra het hoe om gered te word – weergeboorte natuurlik — jy moet net weergebore wees anders …..
    • Joh 3:2 – Jesus ons ERKEN dat U deur God gestuur is ander sou U nooit KON DOEN wat U doen nie.
    • : 3 Nicodemus, SLEGS iemand wat weergebore IS kan die goed sien en sê wat jy NOU hier kwytgeraak het!
    • :4 weergebore? Ek? Maar wanneer, Hoe? Ek verstaan nie!!
    • Ontspan Nicodemus, dit is ‘n geboorte van bo en gebeur as jy Jesus aanvaar / erken.
    • Want so lief het God ALMAL gehad ….
    • Kerk sê, Hy het jou lief, maar jy gaan hel toe as nie luister en Hom aannneem nie – vrees gedrewe teologie.
    • Voor iemand dit dalk sê, meeste christene wat ek ken het net so na die Here toe gekom, MAAR meeste van hulle het later (soms jare later) uit pure moedeloosheid omdat hulle moet presteer om in Sy (en ons) goeie boekies te bly,
    • sommer net geloop!
    3. Miskien die moeilikste een van almal is die Groot Opdrag: Gaan red die wêreld WANT,as julle dit nie doen nie, dan kan Jesus nie weer kom nie. So dit is julle SKULD dat Hy nie kan terugkom nie! Vraag is, is dit waar?
    • Ek dink nie so nie. Daar is ten minste twee Skrifgedeeltes wat duidelik sê dat die Evangelie REEDS aan almal onder die son (dit is almal op die aarde) verkondig is.
    • As ons egter vrees uithaal, kan dit so klink: As julle uitvind hoe lief Ek julle regtig het, BELOWE Ek julle, sal julle uitgaan; hier en tot in die uithoeke vd aarde en My dissipels (volgelinge) maak.
    • Terloops, sê die Bybel nie ook dat ALMAL se name in die boek vd lewe geskrywe staan nie. Ek vra maar net!
    Danie, ek dink dit is weer tyd dat ons die Here vertrou, of moet ek sê Sy liefde vir ons vertrou – soveel dat ons sal ervaar dat Sy liefde mense red, hulle verander en vernuwe EN NIE ons truuks, teologieë, dogmas en lerings nie.
    Laastens, jou punt oor moontlike dwaling. Nou wie se werk is dit om mense te oortuig van sonde, geregtigheid en oordeel – mos nie ons s’n nie. Nie eers Jesus het Hom daarop toegespits om almal op die “regte spoor” te hou nie – Hy het so ver gegaan om te sê dat die wat nie teen ons is nie, is vir ons….
    Ek dink dat die van ons wat “suiwer” is (teologies), moet maar waak oor die paar wat in gemeenskap met ons gaan lewe (dalk in ‘n huiskerk situasie), dat hulle nie dwaal nie EN die ander eenvoudig vir die Heilge Gees los om te hanteer SOOS Hy wil. Omdat ons egter sulke beheer-vrate is, sal dit regtig baie moeilik wees!
    Blessings.
    Kind regards
    Peet Moller

  27. Danie, ons het alreeds baie oor die onderwerp gekommunikeer. Opvallend van sommige van die antwoorde daarop, is die ‘kerkparadigma’ waarmee vele mense nog werk. Ek glo dat ons juis nou ‘n bietjie buite die ‘boks’ moet dink en ou en nuwe metafore moet ontsluit. Mense is juis moeg van ‘kerk’ in terme van beheer, politiek, valsheid en die wyse van verkondiging. Wat mense soek is ‘n ontmoeting met God en die uitlewing van húlle bedieninge en gawes. Waar dit gebeur, leef die kerk.
    Praat later weer,
    Groete,
    Sam F

  28. Hi Danie

    Ek het ‘n kopie van jou studie: “What will the Afrikaans Church be like in 2025?” in die hande gekry en daardeur gewerk. Ek dink die studie vat raak in terme van die posisie van die “kerk” en waarheen ons oppad is.

    Ek het die lees daarvan nogal geniet en dit het my baie laat dink. Dankie daarvoor.

    Arnold Uys

  29. Die getal mense wat aan geen kerk behoort nie groei die vinnigste onder Afrikaans sprekendes. Lidmate van ide Afrikaanse Gereformeerde kerk familie het die laaste tyd tot vêr onder die helfte van die Afrikaans sprekende gemeenskap gekrimp. (Aldus Prof. Lawrence Schlemmer in die Rapport van 5 Desember 2010)

  30. Hello Danie,

    Ek het jou skrywe op die web afgelaai en gelees; jou waarnemings stem grotendeels ooreen met ons eie soos ons dit deur die jare opgetel het.

    Jy plaas egter drie kwalifikasies op die kerk nl. die wit, Afrikaanssprekende AGS kerk wat dit beperk tot ‘n baie klein eksklusiewe groepie. Toe ons tot bekering gekom het in 1980 het die Here ons gestuur na Christ for all nations waar kerkmure toe al vir ons weggeval het.

    Ons is bykans twintig jaar gelede al gelei om die AGS te verlaat; gesien teen hierdie agtergrond sal enige kommentaar van my kant heeltemal irrelefant wees.

    Hoop jy aanvaar dit so.

    Groete

    Thinus Schmidt

  31. EK HET SCHLEMMER SE BYDRAE IN DIE RAPPORT GESIEN OOR DIESELFDE UITDAGINGS.
    BAIE INTERRESANT

  32. Die volgende aanhaling uit die Beeld: “Sonder dominees en sonder kerkgeboue het die kerk in China van 12 miljoen tot meer as 100 miljoen mense gegroei.
    My vraag – Sal die afrikaanse kerk nie beter doen sonder die predikante en geboue nie?
    Kowie

  33. Hallo boet,
    I received a copy of your project, “what will the Afrikaans church look like in 2o25”, it is very insightful. I agree with many of your conclusions, as they would apply to the American church. Would like to discuss a bit when you have time.
    Peace.

  34. What is the fastest-growing religion on Earth?
    http://www.wnd.com/
    ________________________________________
    What is the fastest-growing religion on Earth?

    Most news reports suggest it is Islam.

    But the evidence suggests a new, or, perhaps, original form of biblically inspired evangelical Christianity is sweeping through places like China, Africa, India and Southeast Asia – making it, by far, the fastest growing faith on the planet.

    In “Megashift,” author Jim Rutz coins a new phrase to define this fast-growing segment of the population. He calls them “core apostolics” – or “the new saints who are at the heart of the mushrooming kingdom of God.”

    Rutz makes the point that Christianity is overlooked as the fastest-growing faith in the world because most surveys look at the traditional Protestant denominations and the Roman Catholic Church while ignoring Christian believers who have no part of either.

    He says there are 707 million “switched-on disciples” who fit into this new category and that this “church” is exploding in growth.

    “The growing core of Christianity crosses theological lines and includes 707 million born-again people who are increasing by 8 percent a year,” he says.

    So fast is this group growing that, under current trends, according to Rutz, the entire world will be composed of such believers by the year 2032.

    “There will be pockets of resistance and unforeseen breakthroughs,” writes Rutz. “Still, at the rate we’re growing now, to be comically precise, there would be more Christians than people by the autumn of 2032, about 8.2 billion.”

    According to the author, until 1960, Western evangelicals outnumbered non-Western evangelicals – mostly Latinos, blacks and Asians – by two to one. As of 2000, non-Western evangelicals outnumbered Westerners by four to one. That moved to seven to one this year.

    “There are now more missionaries sent from non-Western nations than Western nations,” he writes.

    This trend, says Rutz, has been missed by Westerners because the explosive growth is elsewhere.

    Hundreds of millions of these Christians are simply not associated with the institutional churches at all. They meet in homes. They meet underground. They meet in caves. They meet, he says, in secret.

    And what is driving this movement?

    Miracles, he says.

    “Megashift” attempts to document myriad healings and other powerful answers to the sincere prayers of this new category of believer, including, believe it or not, hundreds of dramatic cases of resurrections – not near-death experiences, but real resurrections of actual corpses.

    “When I was a kid in Sunday school, I was really impressed that 3,000 people were saved on the Day of Pentecost,” he writes. “I thought, ‘Wow, that’ll never happen again!'”

    But, Rutz says, it now happens around the globe every 25 minutes.

    “By tomorrow, there will be 175,000 more Christians than there are today,” he writes.

    The essence of Rutz’s book is about how Western Christians can tap into what he sees as a mighty work of God on Earth.

    “Very few people realize the nature of life on Earth is going through a major change,” he writes. “We are seeing a megashift in the basic direction of human history. Until our time, the ancient war between good and evil was hardly better than a stalemate. Now all has changed. The Creator whose epic story flows through the pages of Scripture has begun to dissolve the strongholds of evil. This new drama is being played out every hour around the globe, accompanied sometimes by mind-bending miracles.”

  35. Danie

    Ons gesprek rondom die Afrikaanse kerk in 2025 is relevant en graag lewer kommentaar.

    Uit die staanspoor wil ek dit egter aan die lesers van die blog duidelik stel dat ek een is saam met Danie en dit wat hy hier geskryf het, met verwysing na kerk bou, die eerste kerk en die kerk in die toekoms (klein groepies of huis kerke), en dat die kommentaar wat ek lewer bloot my deurdagte siening is en ek ook bietjie in sekere gevalle “duiwels advokaat” speel.

    My eerste vraag is – Die Afrikaanse kerk – Wat maak dit saak en is die Afrikaanse kerk relevant?
    – Die Here se dat Hy, Sy plan sal vervolmaak, maak nie saak hoe, waar, wanneer
    en met wie.
    – Die Here slaan ‘n reguyit hou met ‘n krom stok.

    Bladsy 13
    Hier is ‘n baie sterk verwysing na die mens se aanhoudende wil tot eie regtigheid en moeite wat ons doen om ons eie begeertes voor enige iets te stel, baie keer voor ons iets wil doen, en dit sluit in dit wat ons vir God en sy kerk wil doen.

    As mens vra ons “Wat is daarin vir my”? Dit gaan nie oor ons as mens nie, die Here sal sy plan vervolmaak, met of sonder ons! Ons houding moet reg wees.

    Bladsy 16
    Hier maak jy verwysing na “clustering”.

    As ons net vir ‘n oomblik geen vergeesteliking toepas, dan dink ek nie die Afrkikaanse kerk (spesifiek die wit Afrikaanse kerk) gaan ‘n impak lewer nie, want ons kon mos nog nooit as ‘n volk saam staan nie – daars altyd dwars trekkerigheid – kyk maar na ons politieke verlede (dit daar gelaat)!

    Dis ‘n redelike aanname dat “clustering” ‘n houding van “ons teen hulle” kan mee bring.

    Bladsy 18
    Soos voorheen verwys, die Here sal Sy plan laat slaag, ongeag wie daar is om die pad te stap. Die relaiteit is dat dit werk gaan kos van die Afrikaaner – ons gaan ons hande moet vuil kry om kerk te bou. Die tyd vir speel is verby, en dit gaan nie oor my bediening nie, maar oor God se kerk.

    Hoekom is ons so besorg oor of dit nou die AGS, of die NG Kerk is? Ons moet eerder miskien in pas kom daarmee dat ons God se Kerk is en wat is Sy plan vir die toekoms?

    Groete

    Chis Sauer

  36. BEELD SE NEELS JACKSON
    Kerke: Die syfers mislei
    2010-11-18 00:04
    Artikelopsies
    Druk artikel e-pos artikel Deel
    Yahoo Google Digg del.icio.us Facebook Twitter Kry Beeld op
    Jou selfoon Jou Facebook-profiel Neels Jackson – So, die Afrikaanse kerke is besig om dood te bloei? Dis in elk geval hoe dit uit die syfers lyk. Maar daar is ook min dinge wat so misleidend kan wees as statistieke. En in dié geval dink ek die prentjie lyk heel anders.

    Kom ons kyk net na die NG Kerk. Baie van die tendense geld ook ander Afrikaanse kerke.

    In 1980 het die NG Kerk sowat 1,4 miljoen lidmate gehad. Deesdae is dit dalk 1,1 miljoen.

    Die dalende tendens kom al lank aan en die verduideliking wat ek oor jare gehoor het van mense wat met die syfers werk, is dat dit grootliks verklaar kan word aan die hand van die dalende geboortesyfer onder Afrikaners. Kortom, die NG Kerk se lidmaattal daal omdat sy mense vinniger doodgaan as wat nuwes gebore word.

    Voeg daarby die stroom emigrante en statisties kan die daling ten volle verklaar word.

    Wat dan van die talle mense wat die kerk verlaat, hetsy of hulle na charismatiese kerke stroom of omdat hulle die Christendom totaal vaarwel toeroep?

    Vir my lyk dit of daardie tendens glad nie deur die syfers weerspieël word nie – bloot omdat sulke mense selde kennis gee dat hulle loop.

    In die amptelike boeke is daar dus baie name van mense wat lank nie meer in die kerk is nie.

    Dit laat natuurlik vrae ontstaan oor die gehalte van die amptelike syfers, maar dis niks nuuts nie.

    Agterna beskou, dink ek glad nie die 1,4 miljoen lidmate van 1980 was ’n getroue weerspieëling van wat regtig aan die gang was nie.

    ’n Mens moet onthou dat die NG Kerk toe nie net kerk was nie. Dit was ook kultuurinstelling en politieke magsblok.

    Daar was toe vir mense baie redes om lidmate te wees, redes wat niks met geloof te doen gehad het nie. Dink maar net hoe belangrik dit was om ’n getuigskrif van jou dominee te hê as jy aansoek gedoen het om werk.

    In die vroeë 1990’s, toe die eerste Kerkspieël-peiling in die NG Kerk gedoen is, het dit geblyk dat slegs sowat 30% van lidmate op enige gegewe Sondag die oggenddiens bywoon.

    Dit was natuurlik nie elke Sondag presies dieselfde 30% nie, maar dit was reeds ’n aanduiding dat baie van die name wat in die boeke was en in die amptelike syfers weerspieël is, glad nie meelewende lidmate was nie.

    Sedertdien het die bywoning van oggenddienste effens verbeter, maar dis steeds net omtrent ’n derde van lidmate wat Sondagoggend in die kerk is.

    Destyds sou mense erg verkwalik gewees het as hulle die kerk die rug toegekeer het. Vandag het dit maklik geword en klink die stemme van uitgesproke ateïste al hoe harder.

    Dat sulke mense, wie se hart in elk geval nooit in die kerk was nie, nou loop, is nie ’n verlies vir die kerk nie. Inteendeel. Dit maak die werklikheid duideliker.

    Ook oor lidmate wat oorgaan na ander kerke word daar vandag baie anders gedink. Destyds sou NG dominees baie moeite gedoen het om lidmate te oorreed om te bly. Charismatiese kerke was die vyand.

    Deesdae word sulke kerke as bondgenote vir die evangelie gesien.

    Ek het al baie dominees gehoor wat lidmate wat na ander kerke wil oorgaan net die beste toewens.

    As dít is wat goed is vir hul geloof, dan moet hulle gaan, is die gevoel.

    Dit word nie as ’n verlies beskou nie, want talle dominees dink nie meer in die eerste plek aan denominasie nie, maar aan die koninkryk van God.

    En meermale kom sulke mense in elk geval ná ’n tyd terug.

    Met dit alles gesê, hoe moet ’n mens oor die lidmaattal dink?

    Ek vermoed die getal meelewende lidmate van die NG Kerk kan nou minder as ’n halfmiljoen wees.

    Maar vir my lyk dit of daar onder hulle ’n baie duideliker evangeliese fokus as destyds is.

    En met ’n kleiner, meer toegewyde lidmaatkorps lyk die NG Kerk vir my nou baie gesonder as toe die lidmaattal op 1,4 miljoen gestaan het.

  37. Hallo Danie
    Ek is byna 40 jaar in die oudste Pinkster Afrikaanse Kerk in SA. Ek sien veral 3 dinge -1. Baie leiers nog met hul karakter. Wat hul preek en doen pas eenvoudig nie bymekaar nie.
    2. Gemeentes word soos besighede bestuur en daar word onderskeid getref tussen ryk en arm lidmate. Die rykes word baie spesiaal hanteer. (PARTYSKAP).
    3. Gebrek aan ware liefde.
    Kry bogenoemde in orde en dan glo ek sal my kerk dit maak.
    Die bogenoemde hou my egter nie uit my kerk nie. Ek mis nooit Sondag dienste nie. Maar ek sien geen groei in my kerk alhoewel en sien hoe baie Christene eerder in huise vergader.
    Die “ware kerk” – Christus se kerk sal ook nie dood loop nie. Hy bou daardie kerk. Miskien nie soos ons dink nie.
    Willie
    Platteland
    Suid Afrika

  38. Ek wil nou juis my Honeurs Thesis oor daardie laaste vraag van jou doen, “Is die kerk suksesvol met sy taak, gemeet aan die Nuwe Testamentiese kerk se uitsette van -Kan die kerk nie-gelowiges beinvloed, kan ons die gemeenskap beinvloed, kan ons van gelowiges ware volwasse dissipels maak en kan ons gelowiges nog verder oprig as selfstandige leiers?” My “hypothesis” is dat ons dit nie tans baie goed regkry met die huidige model van toeskouer en superster pastoor wat als doen nie…..My opinie
    Corne V

  39. My ondervinding met kerke is dat daar ‘groep’ binne die gemeenskap gevorm word wat nie vir die regte redes en leiding bywoon nie, maar vir die sogenaamde aansien. As mens nie in hul oe n ‘bydra’ tot hul groep maak nie kan jou siel maar verlore gaan vir al wat hul omgee. Wat het geword van almal is dieselfde in Sy oë?

  40. Jammerlik opm te sê,maar die stelling: “Ons is die kerk” is klaar weer ‘n cliche en afgesaag p- dit sê niks. Huiskerke is net ‘n duplikaat van die groot kerk – help niks. Ons sal eers moet “ont-leer’ wat ons onder dwang aangeleer is. Kerk gewoontes moet eers sterf voor die nuwe wyn gaan kom!

  41. Ons moet ons nie weerhou van die “samekoms” nie. Kerke nee dink nie so nie, miskien meer huiskerke wel. Kerkgebou nuwe testamenties? Glo nie. Kerke loop leeg, veralgemeen nie. Wat dink julle van die feit dat “kerke” meer “los” word om mense te trek, veral die jeug. Rock, rook, wereldse vip’s en en en net om die banke vol te kry, reg of verkeerd?

Leave a reply to Hennie Marais Cancel reply